Wegens de corona situatie kunnen levertijden afwijken. Wij doen ons best om dit tot het minimum te beperken.

    Frans Nomden - 07 May 2020

    Verkoop elektrische fietsen neemt vlucht door coronacrisis

    De coronacrisis trekt een grote groep consumenten over de streep om een elektrische fiets aan te schaffen.

    Verkoop elektrische fietsen neemt vlucht door coronacrisis
    News

    De coronacrisis trekt een grote groep consumenten over de streep om een elektrische fiets aan te schaffen. Nu het OV geen vanzelfsprekendheid meer is, sommige mensen zelfs wat geld overhouden en bovendien vanuit huis alle tijd hebben om online te vergelijken en te kopen, ziet producent van elektrische fietsen, WATT Mobility, een forse stijging in de verkoop van elektrische fietsen. Vooral publiek tussen de 25 en 50 jaar komt af op de design e-bikes die niet van een reguliere fiets te onderscheiden zijn.

    Waar WATT Mobility in het voorjaar sowieso al een lichte stijging van de verkopen ziet, is die stijging dit voorjaar vele malen groter. De design e-bikes van WATT Mobility zijn specifiek ontwikkeld voor middellange tot lange afstanden, in en om de stad en de behoefte daaraan is enorm gestegen. Frans Nomden, eigenaar WATT Mobility: “Door social distancing is het openbaar vervoer geen vanzelfsprekend meer en gaat men op zoek naar een alternatief. Met een actieradius van 40 tot 70 km en een snelheid van zo’n 25 km per uur ben je op korte afstanden met een e-bike sneller dan met de auto of de bus. Dat maakt de e-bike nu meer dan ooit een logische keuze. En steeds meer mensen zien dat in.”

    Duurzame mobiliteit krijgt steun in de rug

    Belangrijk neveneffect van de toegenomen interesse in elektrische fietsen is de bijdrage aan minder CO2 uitstoot in en om steden, waaronder Breda. Ook andere, internationale steden zoals Londen als Milaan, grijpen de lockdown aan om hun infrastructuur fietsvriendelijker te maken. Het streven van deze steden naar duurzame mobiliteit krijgt door deze crisis onverwacht een steun in de rug.

    Jongere generaties

    Vooral de jongere generaties, tussen de 25 – 50 jaar behoren tot de afnemers van de elektrische fietsen van WATT Mobility die nauwelijks te onderscheiden zijn van een reguliere fiets omdat de accu vrijwel onzichtbaar is verwerkt in het frame. Naar aanleiding van de toenemende vraag naar meer robuustere fietsen introduceert het bedrijf daarom twee nieuwe modellen: de WATT Boston en de WATT Brooklyn. Nomden: “De WATT BOSTON is een oer hollandse stadsfiets, maar dan elektrisch. De BROOKLYN is sportiever en is afgewerkt met hoogwaardige onderdelen.

    Voor meer informatie, neem contact op met:

    Frans Nomden, via 06 33 59 33 59 of [email protected]

    Fotomateriaal vindt u op: www.wattfietsen.nl/downloads  

    Laat een reactie achter

    What are your experiences? Read or write a review here.

    *Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    * Verplichte velden

    Recente artikelen

    Het laatste nieuws op ons blog

    • Dit kost het opladen van jouw WATT-fiets (spoiler: niet veel)

      14 May 2020Dit kost het opladen van jouw WATT-fiets (spoiler: niet veel)

      De verkoop van elektrische fietsen is de afgelopen jaren sterk toegenomen in Nederland (NOS, 2020). Waar de e-bike voorheen vooral werd geassocieerd met ouderen, verruilen tegenwoordig ook veel jongeren hun tweedehandse barrel voor een gloednieuwe elektrische stadsfiets die je gemakkelijk kan opladen. Maar wat voor invloed heeft zo’n e-bike nu eigenlijk op je energierekening?

    • Verkoop elektrische fietsen neemt vlucht door coronacrisis

      07 May 2020Verkoop elektrische fietsen neemt vlucht door coronacrisis

      De coronacrisis trekt een grote groep consumenten over de streep om een elektrische fiets aan te schaffen.

    • WATT fietsen leasen

      23 April 2020WATT fietsen leasen

      Wil jij je medewerkers inspireren om de auto te laten staan en vaker de fiets te pakken? Dan komt dat goed uit! Vanaf nu kun je ook WATT fietsen leasen.

    • NAKED BIKE IN DE PLAYBOY

      28 October 2019NAKED BIKE IN DE PLAYBOY

      Er zijn van die dingen waar je trots van wordt. De publicatie in PLAYBOY is daar een van. Maar hoe kan het ook anders met zo'n mooie "naked" bike.

    • WATT in de Productpine Experience Store in Amsterdam

      25 October 2019WATT in de Productpine Experience Store in Amsterdam

    • Bright.nl: Deze e-bike biedt veel waar voor je geld

      10 October 2019Bright.nl: Deze e-bike biedt veel waar voor je geld

      Elektrische fietsen zijn in trek, maar stijlvolle e-bikes met de accu verwerkt in het frame zijn vaak nog vrij prijzig. De e-bike van WATT is wel redelijk betaalbaar. Maar hoe goed is ie? Bright stapt op de WATT e-bike.

    • Consumentenbond review

      16 August 2019Consumentenbond review

      De consumentenbond staat bekend om hun eerlijke productbeoordeling. Afgelopen maand hebben ze de WATT MALE uitgebreid getest. Bekijk nu de review.

    • WATT bij Frontaal

      05 July 2019WATT bij Frontaal

      WATT en Frontaal. Twee Bredase ondernemingen die dit jaar hard aan de weg timmeren en zich onderscheiden door creativiteit en innovatie. Maar bovenal genieten van het leven en mooie dingen.

    • WATT Beyond Outdoor

      29 May 2019WATT Beyond Outdoor

      Wij willen de automobilist uit de wagen jagen. Een fiets is toch zoveel fijner met dit weer. Dus hebben we onze WATT urban e-bike op een billboard gezet.

    • WATT commercial

      09 May 2019WATT commercial

      WATT shoot haar eerste commercial in Valencia. Bekijk hier alvast de preview.

    Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »