Wegens de corona situatie kunnen levertijden afwijken. Wij doen ons best om dit tot het minimum te beperken.

    MONTREAL FEMALE

    €1.399,00 Incl. btw(of betaal 3 x €466,33)

    MONTREAL FEMALE

    MONTREAL FEMALE

    5 tot 10 werkdagen

    €1.399,00 Incl. btw(of betaal €46,00 per maand)

    De MONTREAL is ontworpen voor ritjes in de stad. De batterij is geïntegreerd in de onderbuis waardoor er een ideale gewichtsverdeling van de fiets ontstaat. Daardoor voelt het fietsen natuurlijk en vertrouwd aan. En in dit geval altijd met het gevoel van wind mee en heuvel af. Fietsen was nog nooit zo makkelijk en leuk. Ideaal dus voor de dagelijkse ritten naar het werk of school of naar de bakker en de supermarkt. Zonder moeite net even wat sneller en verder.
    De fiets kan tegen een stootje en is voorzien van bevestigingspunten voor een stevig slot. Verder heeft het een robuuste standaard waarmee je, je fiets overal in de stad makkelijk kwijt kunt. Verder heeft het lichtgewicht spatborden en alle bevestigingspunten om bijvoorbeeld een bagagedrager of voorrekje toe te voegen.
    Een stadsfiets gebruik je elke dag. Regelmatig onderhoud is daarom raadzaam net zo als bij elke andere stadsfiets. Daarom is er gekozen voor standaard fietsonderdelen die je bij elke willekeurige fietsenmaker kunt kopen of laten vervangen. Dit zijn onderdelen zoals de remblokjes, de ketting, banden en ga zo maar door. Zo blijft onderhouden makkelijk en betaalbaar.

    • MONTREAL FEMALE
    • MONTREAL FEMALE
    • MONTREAL FEMALE
    • MONTREAL FEMALE
    • MONTREAL FEMALE
    • MONTREAL FEMALE
    • MONTREAL FEMALE
    • MONTREAL FEMALE
    • Wielmaat: 28’ (28-622) 700 x 28C
    • Frame-maten: 54 cm - Aluminium frame & vork Oplaadpunt op frame
    • Oplaadpunt: op frame
    • Kleur: Mat zwart
    • Remmen: Velgremmen achter en voor
    • Gewicht: 17,5 kg
    • Zadel: Bruin leer look
    • Handvatten: Bruin leer look
    • Stuur: Stadsfiets aluminium
    • Ketting: RVS
    • Spatborden: Voor en achter
    • Achterlicht: Op batterijen
    • Standaard: Dubbele standaard
    • Vermogen: 36V - 250W - 45NM (Achterwiel)
    • Maximale snelheid: 25 km per uur
    • Trapondersteuning: 5 niveaus
    • Aandrijving: Via snelheidssensor
    • Remonderbreking: Ja
    • Afneembaar: Nee, geïntegreerd in frame
    • Capaciteit: 36V – 8.7Ah batterij, 314Wh
    • Vervangbaar: Ja, via balhoofd
    • Actieradius: 30 - 60 km
    • Merk: Samsung
    • Oplaadtijd: 3 - 5 h
    • Lader: LI-ion battery charger
    • Grootte: 10 inch
    • Verlicht: Ja
    • Batterij: Statusweergave
    • Trapondersteuning: Handmatig
    • Snelheidsaanduiding: km/h
    • Functies: Gemiddelde snelheid, afstanden en rit-tijd
    • Vintage look25x622 retro banden
    • Long distance 40 - 70 KM Actieradius
    • Onzichtbare Batterij Volledig geïntegreerde accu
    • Krachtige ondersteuning250W achterwielaandrijving tot 25 KM/H
    • MONTREAL FEMALE-5-TOOLTIP
    MONTREAL FEMALE blok 1Play

    Licht en sterk

    Het frame is gemaakt van aluminium, wat de fiets licht en sterk maakt. De fiets weegt ongeveer 17 kilogram. Zo kun je er zonder trapondersteuning prima op fietsen. Om ook met hogere snelheid lekker te kunnen fietsen is er gebruik gemaakt van een verzet van 2,75. Dit is de verhouding tussen de tandwielen voor en achter. Ook wel gear ratio genoemd. Het wegfietsen of optrekken is daardoor theoretisch zwaarder, maar omdat de elektromotor vrijwel direct ondersteuning geeft merk je daar weinig van.

    MONTREAL FEMALE blok 2

    Tot 25 KM per uur ondersteuning

    De elektrische motor vind je in de achteras en heeft een vermogen van 250 WATT. De aandrijving vindt plaats via een snelheidssensor bij je trapas. De motor kent 5 standen van ongeveer 5 km tot 25 km per uur ondersteuning. De standen zijn vooraf ingesteld, maar kun je zelf aanpassen naargelang je eigen wensen. Een handleiding daarvoor vind je hier.

    MONTREAL FEMALE blok 3

    Geïntegreerde Batterij

    De fiets haalt zijn energie uit een 36V - 8.7Ah lithium batterij. De fiets laad je op via een lader die je verbindt met je fiets. Vergelijkbaar met het opladen van je mobiele telefoon. Het opladen van een volledig lege accu duurt ongeveer 3 uur. De gemiddelde levensduur van een accu is ongeveer drie jaar of ongeveer 500 laad-cicli. Hou er rekening mee dat het bereik van een accu daarna af kan nemen. Het vervangen van de batterij is echter zo gebeurd. Dit kun je zelf doen of laten doen door een fietsenmaker. Volg daarbij de stappen uit de montagevideo.

    MONTREAL FEMALE blok 4

    30 - 60 KM Actieradius

    Hoe ver je met een volle accu kunt fietsen (de actieradius) is afhankelijk van een aantal factoren. Het hangt af van je eigen gewicht, de ondersteuningsstand die je kiest en de omstandigheden waarin je fietst. Bij harde tegenwind bijvoorbeeld en ondersteuningsstand 5 is de actieradius kleiner dan op een vlakke weg met wind mee en ondersteuningsstand 1. Over het algemeen kun je er van uitgaan dat je een afstand tussen de 30 en 60 kilometer af kunt leggen. Meer dan genoeg dus voor dagelijkse ritjes in de stad.

    BESTEL WATT ACCESSOIRES

    Combineer jouw WATT e-bike met accessoires.

    NO SWEAT. SO ELECTRIC. GO OUTSIDE.

    Bij WATT Fietsen zijn we ervan overtuigd dat de dagelijkse fietsrit makkelijker kan. En met onze stoere urban e-bike is dat minstens zo leuk. Hip, elektrisch en perfect voor in de stad.

    NO SWEAT. SO ELECTRIC. GO OUTSIDE.

    Let customers speak for us

    Dit zijn de ervaringen met de MONTREAL FEMALE

    Wil jij jouw ervaring met de MONTREAL FEMALE delen? Uw review toevoegen

    • Jette4/5

      Ik probeer een review te schrijven waar ik zelf naar op zoek zou zijn...
      Ik heb de damesfiets voor mijn verjaardag gekregen van mijn man om naar mijn werk te kunnen fietsen (15,4km afstand x2).

      Accu: de accu trekt deze afstand goed. Ik merk dat bij zo'n 33 km de accu leeg is. Maar dan heb ik de hele weg op volledige ondersteuning gefietst en bij een volle accu wordt dat 29km/u en aan het einde nog zo'n 24 km/u. Er zit weinig hoogteverschil in mijn route, op wat bruggen na.

      Remmen: de remmen van deze fiets zijn best slecht. Moet hard knijpen en dan nog heb je, zeker bij nat weer, een lange remweg. Eigenlijk gevaarlijk voor de snelheid die je hebt. Ik ben een voorzichtige verkeersdeelnemer, dus voor mij werkt het wel. Een noodstop is wel lastig. Ik zou Watt ook willen aanraden om hier echt iets anders voor te verzinnen. Wij wilden namelijk de remmen vervangen voor bijv. hydraulische remmen, maar dat kan niet wegens het frame of de velg (weet niet meer precies waar het aan lag). Je kunt dus weinig aan de remmen verbeteren zelf.

      Banden: de banden zijn eigenlijk van het type wielrenfiets en zijn heel snel lek. We hebben er dus al gauw anti-lekbanden op gelegd, die we dan weer niet met de mooie lichtbruine kleur konden vinden, dus nu zijn ze gewoon zwart. Wel jammer. Ook hier zou ik denken: besteed iets meer aan dit soort onderdelen en maak de fiets iets duurder. Dan heb je in ieder geval kwaliteit...

      Geen versnellingen: het feit dat er geen versnellingen op zitten is totaal geen probleem. De snelheid waarmee je rond trapt is een hele prettige, actieve snelheid. Het opstarten gaat inderdaad vrij zwaar, maar dan heb je het over de eerste 2 meter. Dat overleef je wel. ;-)

      Opladen: om op de laten moet je dus de hele fiets in de buurt van een stopcontact hebben (of verlengsnoer). Wij hebben de ruimte om hem binnen te zetten, dat gaat dus prima. Hij laadt in enkele uren op.

      Afmontage: ook hier denk ik dat Watt winst kan behalen. De afmontage was slordig. Zo zat het achterwiel er niet recht in en liep de ketting aan. De remblokken zaten scheef. Ik heb na 2 maanden fietsen een gratis afspraak kunnen maken met de mobiele fietsenmaker die zij in huren. Deze heeft bovenstaande problemen kosteloos verholpen. Hele fijne service aan huis ook! Daarin vind ik Watt dan weer sterk. Ze zijn beschikbaar voor hulpvragen en doen niet moeilijk als je dus tegen problemen aanloopt. Al hebben we wel op eigen kosten de banden vervangen, maar daar hebben we ze ook niet voor benadert.

      Conclusie: al met al ben ik heel blij met de fiets. Hij is prachtig vormgegeven en je zou niet zeggen dat ie elektrisch ondersteund is. Voorop heb ik een krat waarin ik prima de boodschappen kan vervoeren. Ik verheug me nu vooral op de lente en zomer, waarin het fietsen naar en van mijn werk een hemelse ervaring zal worden! Laat de lente maar komen dus!

      4.5 sterren gebaseerd op 4 beoordelingen

    • Susanne4/5

      Inmiddels de Wattfiets bijna een jaar in bezit en ruim 1200 km gefietst. Ik ben er elke rit blij mee! naast de mooie looks van de fiets, rijd ik er zonder al te veel inspanning 7km enkele reis op naar het station voor mijn woon-werkverkeer.

      Geen minpunten? Wel wat aandachtspunten, vandaar de vier sterren. De afmontage is van matig niveau. Zo zijn de moeren geroest dankzij een ritje op een gestrooide weg na een sneeuwbui. Ook de velgen hebben daarvan geleden. De schakelaar van de achterlamp is erg gammel en de lamp blijft licht branden als ie uit staat en het heeft geregend (en hoe vervang ik de batterij?). De remblokjes waren erg slecht en met deze snelheden zijn die toch echt belangrijk (heb ik dus laten vervangen). Na het opladen fiets ik met gemak 28 a 29 km per uur, aan het einde van de accu nog hooguit 25.

      En nog een tipje: de tijd op het display zou wel relaxed zijn in mijn fietstocht richting de trein ;-). Ondanks de aandachtspunten dikke vier sterren!

      4.5 sterren gebaseerd op 4 beoordelingen

    • Saskia4/5

      Super fijn sportief fietsje ook voor onder de 50 jaar

      4.5 sterren gebaseerd op 4 beoordelingen

    • Demi4/5

      Ik twijfelde al een tijdje over de aanschaf van een elektrische fiets, maar vond alle modellen zo truttig en vooral voor 50+. Via social media kwam ik dit model tegen en was meteen verkocht! Eindelijk een hip model waar geen dikke batterij op kilometers afstand zichtbaar is voor een redelijke prijs. Ik gebruik de fiets voornamelijk voor woon-werk verkeer en tegenwind is met de trapondersteuning geen excuus meer om niet met de fiets te gaan. Die fiets heb ik aangeschaft met stuurpenverhoger, na een proefritje, om wat minder voorover te zitten. De fiets is super licht in gewicht wat ook erg prettig fietst en gemakkelijk is in de fietsenstallingen. Regelmatig spreken mensen mij aan op de fiets met complimenten. Kortom super blij met deze aankoop!

      4.5 sterren gebaseerd op 4 beoordelingen

    Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »